Langs het Waaltje

Elke keer weer is het een uitdaging om een leuke en behapbare wandeling te vinden voor ongeveer 1 tot 1,5 uur. Vandaag is het zonnig. En lekker fris. We hebben er echt zin in: zon, wijdsheid en elkaars gezelschap!

Eerst zonnebrandcrème op het gezicht en dan beginnen we de wandeling in Ridderkerk-Oostendam op de Pruimendijk, ter hoogte van nummer 300. Het is een tochtje over de van vroeger vertrouwde wegen met de herinneringen aan wie er destijds woonden. Het wordt bedacht en benoemd. En de herinneringen zijn gelukkig positief! Allerlei gebouwen zijn veranderd, andere hebben een nieuwe functie gekregen. Ook nieuwe woningen zijn erbij gebouwd, en de meeste daarvan stralen overdadige luxe uit. Het is rustieke wandeling, gedeeltelijk door half gesmolten sneeuw en over droog asfalt.

Vlakbij Rijsoord lopen we langs de Neshoeve en komen dan aan de andere kant van het Waaltje uit, in Hendrik-Ido-Ambacht. En dan maak ik een aantal foto’s.

Ongeveer ter hoogte van de begraafplaats is er mooi zicht op het water. Het herinnert mij aan de tijd dat ik met broerlief hier wel gevaren heb met de kano. Ook heb ik wel een keer geschaatst. Dat was overigens niet echt een succes.

Leuk is om de oude dorpskerk met sneeuw te zien. De foto ervan mislukt. Dat is jammer. De batterij is dan leeg.

Net voorbij de Hoge Kade is er een leuk uitzicht op het Waaltje. Extra leuk daarbij zijn de voetjes van ijs bij de steigertjes. Zoom maar even in…

Met dat ik een foto ervan maak, komen de watervogels naar ons toe…. Dikke pech voor ze, we hebben niks om uit te strooien.

Plaats een reactie